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Cómo persuadir a tu cliente en inglés para vender más

La persuasión es una herramienta que usamos cada día, desde convencer a nuestros amigos para ir a ver una película a conseguir que un cliente adquiera nuestro producto. En este post aprenderás a persuadir en inglés para vender más.

Guía descargable: Aprende a afrontar un proceso de selección en inglés

 

Muchos expertos han estudiado cómo funciona la persuasión y uno de los más conocidos es Alan H. Monroe. Monroe desarrolló una secuencia de 5 pasos allá por los años 30 que aún sigue vigente y se ha convertido en estándar en la vida política, negocios y medio de comunicación. La secuencia de Monroe tiene 5 partes:

Get the audience’s attention

Este primer paso es breve, pero muy importante, ya que si no se hace bien, todo el trabajo posterior será en vano. Para atraer la atención se usa un attention-grabber o  hook, un dato que despierte el interés de la audiencia. Puede ser una historia o anécdota, una estadística impactante, una pregunta…lo importante es que sea llamativo y relevante.

  • The Nasa spent millions to develop a pen that would write in zero gravity; the Soviets just used pencils. This story is not completely true, but the message is, the easiest solution is often the best.

  • 79% of children lose interest on their new toys a few days after Christmas, what is this telling us?

  • Have you ever been working until late on a project and then lost all information because you were so tired that you forgot to save? I have. More than once.

Para saber más, aprende cómo romper el hielo en inglés.

Establish a need

Una vez tenemos la atención de la audiencia, es el momento de meterse en materia. Cada persona tiene múltiples necesidades, se trata de encontrar una que podamos resolver y de estimularla para que nuestros clientes deseen encontrar una solución.

Para ello, lo primero es establecer la necesidad o problema con claridad: stating the need.

  • Every company wants easy and effective administrative solutions that allow them to focus on their activity.

  • We spend a fortune on toys that our kids won’t use more than a couple of times.

  • Companies need more intelligent software.

Una vez se ha dicho claramente el problema, hay que dar ejemplos y pruebas que demuestren que lo que hemos dicho es cierto, la audiencia debe sentirse identificada: illustrating the need.

  • I have many self employed friends who tell me “It would be great if I didn’t have to spend half of the time filling forms, preparing documents, typing up invoices…” but they have to, and they can’t focus on what they love.

  • Statistics prove that outdated software dramatically decreases production rates.

Satisfy that need

En este punto hay que tratar de explicar cómo se puede satisfacer la necesidad que hemos estimulado anteriormente. Para ello habrá que proponer soluciones específicas, aclarar cómo se llevarán a cabo y mostrar ejemplos de cómo se han resuelto estos problemas anteriormente: propose, explain, and prove.

  • Our company provides 24/7 remote administrative assistance to self-employed workers and SME’s; we do all your paperwork so that you can fully focus on yourself. Through our online platform, more than 2.000 companies ask us to manage different processes every day. Let me show you how it works…

  • For a small membership fee, “Community Toys” buys toys and shares them with their associates. Our community already includes 250 happy local families who share their toys and believe in a more rational way to spend their money.

  • “Nice Dude” is a virtual assistant which works hand in hand with you. He reminds you your tasks, saves your work and updates your software automatically, and even reminds you pending take a break!

Visualize the future

Ya les has presentado tu producto, ahora ayuda a tus clientes a imaginarse su vida con él:

  • Imagine not having to present a tax return form anymore. This could be you next week.

  • We see a future in which your children do not own any more toys, but enjoy them all.

  • As soon as tomorrow, you could have Nice Dude helping you prepare that important presentation

Call for action

En esta última fase el trabajo duro ya está hecho. Ahora se trata de animar a solucionar el problema en este mismo momento e indicar qué es lo que deben hacer.

  • We will visit your workplace and identify your needs. Please give me your contact information to arrange an appointment.

  • We encourage you to join the “Community Toys” initiative today. You just have to fill a brief online form and start enjoying.

  • Sign up for a free trial now and in a month Nice Dude himself will help you to subscribe.

 

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